Telefon: +48 505 189 983   
 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

To już wiadomość oficjalna - "GWIAZDOPACK" został repertuarowym przedstawieniem Teatru Muzycznego Capitol

Według wstępnych ustaleń "Gwiazdopack" w przyszłym sezonie znajdzie się w repertuarze Teatru. Pojedzie na przegląd szkół teatralnych i zostanie pokazany na przyszłorocznym PPA. Na premierze kilkadziesiąt osób nie obejrzało przedstawienia- ZABRAKŁO MIEJSC !!! Wielkie gratulacje dla występujących dziewczyn i ekipy realizatorów.

Zapraszamy do udziału w organizowanych przez POLICEALNE STUDIUM WIZERUNKU TEATRALNO - FILMOWEGO i AKADEMIĘ FRYZJERSTWA FILMOWEGO I KREATYWNEGO Pierwszych Mistrzostwach Charakteryzacji. Szczegóły na stronie www.akademiafryzjerstwa.com.pl

Dla wszystkich miłośników sztuki charakteryzatorskiej. Tym razem przenosimy się w krainę czarów i magii...
Co trzeba zrobić ?
Zaprojektować, wykonać i sfotografować charakteryzację postaci, według własnej interpretacji tematu: "Fairy tales- w krainie czarów i magii.”

W terminie do 07 maja 2013 r. przesłać na adres e – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. 3 zdjęcia wykonanej charakteryzacji :

  • 1 zdjęcie całej sylwetki
  • 2 zdjęcia twarzy - z zamkniętymi i otwartymi oczami

Do wiadomości należy dołączyć wypełniony i podpisany kwestionariusz zgłoszeniowy na konkurs (skan).

Lista osób zakwalifikowanych do wielkiego finału zostanie ogłoszona 14 maja 2013 r. i opublikowana na stronie www.akademiafryzjerstwa.com.pl
Wielki finał konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 07 czerwca 2013 r. we Wrocławiu.
Zwycięzca otrzyma półroczne stypendium w Policealnym Niepublicznym Studium Wizerunku Teatralno- Filmowego we Wrocławiu ufundowane przez osobę prowadzącą szkołę oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów.
Zdobywca drugiego miejsca otrzyma miesięczne stypendium w Policealnym Niepublicznym Studium Wizerunku Teatralno- Filmowego we Wrocławiu ufundowane przez osobę prowadzącą szkołę oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów.
Zdobywca trzeciego miejsca otrzyma zestaw atrakcyjnych nagród rzeczowych ufundowanych przez sponsorów.
Patronat honorowy nad konkursem objęli dyrektorzy Wrocławskiego Teatru Komedia i Wrocławskiego Teatru Pantomimy, pan Wojciech Dąbrowski oraz pan Zbigniew Szymczyk, którzy zasiądą również w finałowym składzie jury konkursu. Teatry ufundowały dla finalistów również vouchery na swoje spektakle.
kwestionariusz zgłoszeniowy oraz szczegółowy regulamin dostępne na http://www.akademiafryzjerstwa.com.pl.

Jesteśmy po premierze spektaklu dyplomowego. Słuchaczy czeka jeszcze egzamin dyplomowy ze śpiewu, tańca i piosenki aktorskiej. 

I PO DYPLOMIE! Premiera "Wewnątrz Patty" odbyła się 15 czerwca 2012. Reżyserem spektaklu jest Konrad Imiela (dyr Teatru Muzycznego Capitol ), scenografia i kostiumy Ania Chadaj, choreografia Jacek Gębura.

i bezpośredni link http://www.youtube.com/watch?v=PBng-iBV0dk

onlinedruk

 


Ogólne zasady rekrutacji

  


REKRUTACJA NA ROK 2017/2018

 

DODATKOWY TERMIN EGZAMINU NA ROK SZKOLNY 2017/2018

dodatkowy termin egzaminu wstępnego to piątek 1 września 2017 roku na 
 Scenie Studium Musicalowego Capitol -  ul.Piłsudskiego 72

o godzinie 10.00 do ostatniego kandydata


Aby przystąpić do egzaminu musisz złożyć następujące dokumenty:

  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbywania nauki w zawodzie aktor scen muzycznych,
  • podanie – kwestionariusz osobowy do pobrania na stronie
  • 4 fotografie, kserokopię dowodu osobistego,
  • świadectwo ukończenia szkoły średniej (jeżeli jesteś tegorocznym maturzystą możesz donieść świadectwo później)

Dokumenty należy złożyć  do dnia 31.08.2017 w sekretariacie Studium,  ul. Piłsudskiego 72 , I piętro. Można również przesłać pocztą na adres Fundacji Teatru Muzycznego Capitol lub drogą mailową.

 

Pobieramy "wpisowe" w symbolicznej wysokości 50 zł płatne wyłącznie na rachunek bankowy w BZWBK 46 1500 1155 1211 5005 8573 0000 do dnia 30.08.2017 - bez opłaty "wpisowego" nie można przystąpić do egzaminu.

 


 Egzamin wstępny składać się będzie z trzech części:

  • sprawdzian umiejętności wokalnych
  • sprawdzian umiejętności aktorskich
  • sprawdzian umiejętności taneczno-ruchowych

Aby przystąpić do sprawdzianu zdolności artystycznych jako niezbędne minimum musisz przygotować:

a) na sprawdzian umiejętności wokalnych:
trzy utwory wokalne, w tym jedną piosenkę ludową, jeden utwór klasyczny (musicalowy lub operetkowy) i jedną piosenkę dowolną.
Przygotuj utwory w których najlepiej się czujesz, które sprawiają Ci przyjemność i które będą mogły pokazać pełnię Twojego talentu. Oczywiście utwory będziesz znać na pamięć. Powinieneś mieć ze sobą płytę - jeżeli będzie to konieczne zapewnimy Ci akompaniatora.

b) na sprawdzian umiejętności aktorskich :
dwa wiersze:

  • jeden klasyczny (np. spośród utworów Mickiewicza, Słowackiego, Norwida, Wyspiańskiego)
    jeden współczesny ( np. Przyboś, Herbert, Szymborska, Miłosz)
  • fragment prozy

Musisz znać je na pamięć ale nie przywiązuj się do swojej interpretacji.Podczas naszego spotkania będziemy Cię prosili o wykonanie różnych etiud aktorskich na podstawie przygotowanych przez Ciebie tekstów. Chcemy zobaczyć czy jesteś elastyczny i np. „Lokomotywę” potrafisz powiedzieć na sto różnych sposobów.

c) na sprawdzian umiejętności ruchowo-tanecznych

Znajomość podstawowych kroków przynajmniej jednego z pięciu tańców narodowych (polonez,mazur, krakowiak, kujawiak, oberek).

Przygotuj wygodny strój. W wąskich spodniach i na wysokim obcasie nie tańczy się komfortowo. W czasie sprawdzianu poprosimy Cię również o wykonanie krótkiego układu tanecznego, który pokaże Ci prowadzący egzamin.


W trakcie postępowania kwalifikacyjnego będziesz oceniany punktowo i możesz uzyskać:

W konkursowym sprawdzianie zdolności artystycznych maksymalnie- 30 punktów (jako średnią ilość przyznanych punktów przez pedagogów oceniających).

Na ogólną sumę 30 punktów z konkursowego sprawdzianu zdolności artystycznych, 10 punktów przypada na sprawdzian umiejętności wokalnych, 10 punktów na sprawdzian umiejętności aktorskich i 10 punktów na sprawdzian umiejętności taneczno-ruchowych.

W oparciu o końcowe wyniki postępowania kwalifikacyjnego ustalimy imienną listę przyjętych na I rok nauki.

Oczywiście od wyników egzaminu możesz się odwołać.

POWODZENIA

 

WITAMY NA STRONIE

NIEPUBLICZNEGO POLICEALNEGO STUDIUM MUSICALOWEGO CAPITOL

 wwwlukaszgawronskipl 175

 

Jesteśmy Szkołą kształcącą młodych, otwartych ludzi w kierunku aktor scen muzycznych, która przede wszystkim chce przygotować nową kadrę dla wrocławskiego Teatru Muzycznego Capitol, który jest naszym partnerem i pomysłodawcą Szkoły. Pragniemy aby nasi absolwenci mogli bez przeszkód rozwijać swoją karierę nie tylko na deskach teatrów muzycznych ale także dramatycznych i teatrów tańca. 

Skupiamy się przede wszystkim na nauczeniu rzemiosła i podstaw tak aby młodzi ludzie opuszczający Studium mogli także w pełni świadomie i samodzielnie kształtować swoją drogę artystyczną.

Uczą w Studium aktorzy, tancerze i wokaliści czynni zawodowo, zanani ze scen teatralnych i filmu, co gwarantuje, że wykładowcy są nie tylko teoretykami ale również mają bagaż swoich doświadczeń scenicznych, które przekazują słuchaczom.

Studium Musicalowe Capitol jest wpisane do ewidencji szkół artystycznych w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego  pod numerem 446/10/ 2006 co gwarantuje spełnienie wysokich norm jakości wymaganych przez Ministerstwo.

Jeśli więc

  • czujesz, że masz zdolności aktorskie, wokalne i taneczne...
  • masz świadectwo ukończenia liceum i od 19 do 26 lat a swoją zawodową przyszłość chcesz związać ze sceną teatru muzycznego...

 

TO NASZA SZKOŁA JEST DLA CIEBIE 

Nauka w Studium jest płatna i kosztuje 2700 zł. za semestr
/płatne w trzech ratach - pierwsza rata płatna do pierwszego dnia rozpoczęcia każdego semestru na konto nr 46 1500 1155 1211 5005 8573 0000/

  

 Po ukończeniu naszej szkoły absolwenci:

  1. otrzymują dyplom z tytułem „aktor scen muzycznych” uprawniający do wykonywania zawodu,
  2. mają możliwość zdawania egzaminu państwowego!!! dla aktorów dramatu przed Państwową Komisją Egzaminacyjną Związku Aktorów Scen Polskich w Warszawie.

Dyrektor  Niepublicznego Policealnego Studium Musicalowego Capitol.

Piotr Dziubek - Kompozytor, aranżer, akordeonista i pianista, absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej (ukończył z wyróżnieniem klasę akordeonu), wieloletni wykładowca tej uczelni.

Kompozytor muzyki do wielu spektakli teatralnych, m. in.:  Francesco, Lalka, Chłopi (Teatr Muzyczny w Gdyni), Balladyna, ...np. Majakowski (Wrocławski Teatr Współczesny), Ferdydurke (Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu), Ziemia obiecana (Teatr im. Słowackiego w Krakowie) Operetka (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Frankenstein, Idiota, Ja, Piotr Riviere..., Mistrz i Małgorzata (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu).

Fundacja Teatru Muzycznego Capitol
ul. Piłsudskiego 72, 50-020 Wrocław
tel. 0048 505 189 983,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  nr konta 46 1500 1155 1211 5005 8573 0000

 


Aby skontaktować się z nami bezpośrednio z tej strony, prosimy użyć poniższego formularz.

Adres e-mail:
Temat:
Wiadomość:
Zabezpieczenie antyspamowe. Prosimy o odpowiedź na pytanie. Jaki jest wynik działania: 2+2=?

Ogólna charakterystyka szkoły

Niepubliczne Policealne Studium Musicalowe Capitol powstało z  myślą o osobach, które mają predyspozycje aktorskie, wokalne i taneczne i swoją zawodową przyszłość chcą związać z pracą na scenie teatru muzycznego. Szkoła ma odpowiedzieć na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie ze strony młodzieży szukającej możliwości profesjonalnego przygotowania do realizacji swoich planów zawodowych. Dolny Śląsk a zwłaszcza Wrocław jest miejscem, gdzie utalentowana młodzież ma wiele okazji do prezentowania swoich talentów, ale niewiele możliwości zdobycia kwalifikacji, dających możliwość zawodowego związania się ze sceną muzyczną. Z drugiej strony teatr muzyczny potrzebuje bardzo wszechstronnie przygotowanych młodych artystów, którzy na równie wysokim poziomie śpiewają, tańczą i realizują zadania aktorskie. Współczesny repertuar teatru muzycznego, oraz coraz bardziej wymagająca publiczność nie pozwalają na zadowolenie się jednostronnie wykształconymi artystami

Twórcy szkoły są przekonani o ogromnym zainteresowaniu młodzieży taką ścieżką kariery i o zainteresowaniu pracodawców tak wszechstronnie wykształconym artystami

Szkoła została powołana przez fundację Capitol w ramach realizacji jednego z zadań fundacji jakim jest Popularyzacja edukacji i kultury jako środków do budowy społeczeństwa obywatelskiego, m.in. poprzez działalność edukacyjną.

Studium kształci w kierunku aktor scen muzycznych, specjalność-wokalno- aktorska. Szkoła zapewnia zajęcia z profesjonalistami we wszystkich dziedzinach objętych kształceniem. Uczestnicy zajęć będą profesjonalnie przygotowani do pracy artystycznej.

Cykl kształcenia trwa trzy lata a nauka kończy się egzaminem dyplomowym.

Cele ogólne

  • Wykształcenie wartościowych artystów dla potrzeb teatrów muzycznych i estrady.

Cele szczegółowe

  • Kształcenie i rozwijanie umiejętności wokalnych, poprzez pracę nad techniką głosu w śpiewie klasycznym i piosenkarstwie.
  • Kształcenie i rozwijanie umiejętności w zakresie ruchu scenicznego poprzez pracę nad różnymi technikami tańca klasycznego, ludowego i współczesnego.
  • Kształcenie i rozwijanie uzdolnień aktorskich.
  • Ugruntowanie i poszerzenie wiedzy w zakresie historii teatru.
  • Zapoznanie z podstawową wiedzą muzyczną.
  • Rozwijanie osobowości artystycznej.
  • Zapoznanie słuchaczy z podstawami kształcenia słuchu.
  • Przygotowywanie do prezentacji artystycznych.
  • Stworzenie możliwości wykazania się aktywnością twórczą.

Ramowy program nauczania

Poz. ZAJĘCIA EDUKACYJNE SEMESTR godzin w cyklu nauczania
    I II III IV V VI  
liczba tygodni nauki
18 18 18 18 18 18
liczba godzin tygodniowo
1 Śpiew   2 2 2 2 2 2 12
2 Kształcenie słuchu z zasadami muzyki 1,5 1,5 1,5 1,5 - - 6
3 Gra aktorska 6 6 6 6 - - 24
4 Dykcja 2 2 2 2 - - 8
5 Piosenka 4 4 4 4 4 4 24
6 Podstawy tańca klasycznego 4 4 - - - - 8
7 Taniec współczesny z elementami stepu 2 2 6 6 6 6 28
8 Improwizacja aktorska 4 4 - - - - 8
9 Zespół wokalny 1,5 1,5 1,5 1,5 - - 6
  RAZEM 27 27 23 23 12 12 124

Na trzecim roku realizowane jest przygotowanie spektaklu dyplomowego ( pod kierunkiem reżysera, we współpracy ze scenografem, kostiumologiem i kompozytorem ) poza godzinami ujętymi w ramowym planie nauczania.

Przedmiot: Śpiew

Nauka przedmiotu trwa sześć semestrów, 2 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się indywidualnie dla każdego słuchacza. Zajęcia mają formę ćwiczeń praktycznych.W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:

  • technika śpiewu,
  • funkcjonowanie organu głosowego,
  • interpretacja muzyczna,
  • samodzielna praca nad utworem
  • technika pracy nad opanowaniem pamięciowym utworu i praktyka estradowa,
  • literatura wokalna.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • znać budowę aparatu głosowego, jego części i zasad ich wzajemnego współdziałania,
  • potrafić swobodnie korzystać z aparatu głosowego,
  • opanować prawidłową postawę i umiejętność prawidłowego oddychania w zależności od rodzaju wykonywanego utworu,       
  • umieć samodzielnie doskonalić technikę śpiewu z uwzględnieniem: kształtowania samogłosek i spółgłosek, właściwego wdechu i wydechu, odpowiedniej pracy przepony,
  • opanować umiejętności korekty intonacji, wyrabianie nawyku precyzji wymowy,
  • swobodnie frazować,
  • umieć operować wszystkimi sposobami artykulacji,
  • interpretować dynamikę i agogikę zgodnie z zapisem,
  • poprawnie realizować zapis metrorytmiczny,
  • interpretować utwór zgodne z jego budową formalną,
  • umieć samodzielnie opracować łatwy utwór pod względem techniczno-wykonawczym,
  • umieć samodzielnie pracować nad utworem (pokonywanie trudnych miejsc, opanowanie pamięciowe utworu),
  • umieć świadomie ćwiczyć i właściwie współpracować z akompaniatorem,
  • umieć koncentrować się i pokonywać tremę podczas wykonywania utworu,
  • posługiwać się różnymi formami zapamiętywania.
  • umieć dokonywać właściwej samooceny wykonania utworu.
  • poprawnie wykonywać: arię musicalową, piosenkę literacką, standard jazzowy, piosenkę aktorską z uwzględnieniem poprawnej emisji i właściwej interpretacji.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze-  przesłuchanie zaliczeniowe.
Po zakończeniu edukacji-  egzamin dyplomowy w postaci koncertu.


Przedmiot: Kształcenie słuchu z zasadami muzyki
 
Nauka przedmiotu trwa cztery semestry, 1,5 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę wykładu i ćwiczeń praktycznych.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • znajomość materiału z zasad muzyki.
  • rozwijanie słuchu wysokościowego, harmonicznego, poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej.
  • rozwijanie umiejętności czytania nut głosem.
  • znajomość podstawowej wiedzy z zakresu form muzycznych.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • umieć określać cechy dźwięku, nazwy poszczególnych dźwięków.
  • znać pięciolinię, klucze i nazwy oktaw.
  • umieć posługiwać się metrorytmiką.
  • znać podstawowe pojęcia z zakresu agogiki, dynamiki, artykulacji, frazowania i ozdobników.
  • znać budowę skal, gam, interwałów i akordów.
  • rozumieć pojęcia: diatonika, chromatyka i enharmonia.
  • znać podstawowe pojęcia z zakresu struktury formalnej utworu.
  • śpiewać gamy, interwały, akordy, skale, różne formy kadencji.
  • śpiewać melodię w prostych strukturach rytmicznych.
  • tworzyć głosem proste melodie (fraza, okres) w nieskomplikowanej rytmice.
  • swobodnie czytać proste i bardziej skomplikowane melodie z zachowaniem poprawnej intonacji i właściwej rytmiki (przygotowanych i a vista).
  • stosować poprawne intonacyjnie i rytmicznie czytanie nut przy realizacji repertuaru wokalnego.
  • znać podstawowe pojęcia z zakresu kształtowania dzieła muzycznego (okresowość, ewolucyjność, homofonia, polifonia itp.).
  • znać podstawowe gatunki i formy muzyczne.
  • umieć określać cechy gatunku i jego epoki.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze zaliczenie na podstawie kolokwium.


Przedmiot: Gra aktorska
 
Nauka przedmiotu trwa cztery semestry, 6 godzin tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę ćwiczeń warsztatowych.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • zapoznanie z literaturą dramaturgiczną polską i obcą.
  • elementarne zasady budowania postaci scenicznej.
  • posługiwanie się formą wyrazu scenicznego.
  • kształtowanie podstaw warsztatu aktorskiego.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • znać istotne dzieła literatury dramaturgicznej polskiej i obcej (wiersz i proza).
  • prowadzić dialog wierszem i prozą.
  • umieć interpretować monolog.
  • umieć posługiwać się kostiumem i rekwizytem.
  • dokonywać analizy psychologicznej danej postaci.
  • umieć budować charaktery i osobowości danych postaci scenicznych.
  • umieć dostosować się do miejsca i czasu akcji.
  • budować połączenia postaci scenicznej z muzyką i śpiewem.
  • umieć oceniać własne dokonana wokalno-aktorskie.
  • umieć tworzyć postać w konkretnych spektaklach wodewilowych, operetkowych, musicalowych itp.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze- zaliczenie na podstawie prezentacji.
Po zakończeniu edukacji- egzamin dyplomowy w postaci spektaklu.


Przedmiot: Dykcja
 
Nauka przedmiotu trwa cztery semestry, 2 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę wykładów i warsztatów.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • przygotowanie teoretyczne z zakresu anatomii i fizjologii aparatu głosowego, wyeliminowanie nieprawidłowości w używaniu narządów mowy.
  • nabycie umiejętności poprawnej wymowy, wykształcenie wrażliwości słuchowej oraz umiejętności samokontroli.
  • wypracowanie różnych form środków wyrazu artystycznego w zakresie żywego słowa i umiejętności dostosowania go do coraz to innych potrzeb artystycznych.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • znać budowę i funkcjonowanie narządów mowy.
  • umieć posługiwać się słowem, eliminując regionalizmy, gwarę, naleciałości i niedbałości mowy potocznej.
  • opanować umiejętności poprawnej wymowy poprzez ćwiczenia oddechowe, emisyjne i artykulacyjne.
  • opanować umiejętności samokontroli i wrażliwości słuchowej na wypowiadane słowo.
  • umieć zastosować wszystkie elementy poprawnej wymowy w pracy nad rolą.
  • umieć posługiwać się poprawną wymową w śpiewie.
  • umieć korygować własne błędy.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze zaliczenie na podstawie przesłuchania.


Przedmiot: Piosenka
 
Nauka przedmiotu trwa sześć semestrów, 4 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy.  Zajęcia mają formę warsztatów.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • kształcenie umiejętności monologu w piosence.
  • operowanie formą w piosence.
  • zasady konstruowana postaci w piosence.
  • rozwijanie umiejętności opanowania ciała w piosence.
  • kształcenie umiejętności komunikacji z widownią  

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • potrafić wykorzystać formę w piosence dla wzmocnienia wyrazu artystycznego.
  • umieć interpretować monolog w piosence.
  • umieć budować charakter i osobowość postaci w piosence.
  • posiadać umiejętność stosowania w piosence środków wyrazu muzycznego słownego i ruchowego.
  • umieć interpretować piosenki o zróżnicowanym charakterze.
  • potrafić prawidłowo komunikować się z widownią podczas wykonywania utworu.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze zaliczenie na podstawie przesłuchania.
Na koniec edukacji egzamin dyplomowy w formie pokazu.


Przedmiot: Podstawy tańca klasycznego
 
Nauka przedmiotu trwa dwa semestry, 4 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę ćwiczeń praktycznych.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • doskonalenie sprawności ruchowej.
  • elementy tańca klasycznego.
  • środki wyrazu artystycznego.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • wykonywać główne elementy tańca klasycznego.
  • posiadać umiejętność artystycznej interpretacji ruchem utworów z literatury muzycznej.
  • umieć poruszać się na scenie.
  • umieć pracować w zespole scenicznym.

Zasady zaliczania przedmiotu:

  • Po każdym semestrze zaliczenie na podstawie prezentacji.

Przedmiot: Taniec współczesny z elementami stepu
 
Nauka przedmiotu trwa sześć semestrów, 2 godziny tygodniowo przez dwa pierwsze semestry i 6 godzin tygodniowo przez pozostałe. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę ćwiczeń praktycznych.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści: 
  • taniec jako ruch i sposób komunikowania się.
  • techniki i style tańca współczesnego i stepu.
  • inspiracje tańca współczesnego.
  • elementy tańca współczesnego i stepu.
  • sposoby ćwiczenia tańca współczesnego i stepu.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • uzyskać odpowiednie warunki fizyczne potrzebnych do wykonywania zawodu aktora scen muzycznych.
  • umieć kształtować motorykę ciała zgodnie z naturalnymi możliwościami fizycznymi.
  • umieć aktywnie wykorzystywać przestrzeń sceniczną.
  • umieć rozróżniać różne style, koncepcje i techniki taneczne.
  • umieć wykorzystywać w tańcu współczesnym elementów folkloru i muzyki klasycznej.
  • umieć zastosować różne techniki tańca współczesnego i poszczególne breków stepu w ruchu tanecznym.
  • stosować różnego rodzaju ćwiczenia w samodzielnej pracy nad tańcem.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze-  zaliczenie na podstawie prezentacji.
Po zakończeniu edukacji- egzamin dyplomowy w formie pokazu.


Przedmiot: Improwizacja aktorska
 
Nauka przedmiotu trwa dwa semestry, 4 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę wykładów i zajęć warsztatowych.
 
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • znaczenie improwizacji dla budowania roli.
  • Znaczenie  improwizacji jako techniki gry aktorskiej.
  • Waga kreatywności i umiejętności pracy w zespole,
  • Znaczenie radzenia sobie z tremą i przełamywania wewnętrznych blokad.
  • kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł inspiracji przy tworzeniu postaci scenicznych.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • umieć samodzielnie improwizować zadane sceny aktorskie.
  • Umieć wykorzystać w praktyce zawodowej poza szkołą umiejętności improwizowania na scenie.
  • Umieć improwizować mówiony tekst przy pomocy różnych technik głosowych.
  • pomimo tremy posiadać umiejetność i budowania postaci “na gorąco”.
  • Posiadać umiejetność kreatywnej i zespołowej pracy nad rolą.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze- zaliczenie.


Przedmiot: Zespół wokalny
 
Nauka przedmiotu trwa cztery semestry, 1,5 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się dla całej grupy. Zajęcia mają formę ćwiczeń praktycznych.
W ramach nauczania przedmiotu zostaną przekazane następujące treści:
  • wokalna literatura kameralna różnych epok.
  • rozwijanie możliwości wykonawczych.
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
  • śpiewanie w wielogłosie.

Po zakończeniu edukacji słuchacz powinien:

  • pogłębiać umiejętności wykonawcze poprzez zbiorowe muzykowanie.
  • orientować się w partyturze i śledzić więcej niż dwie pięciolinie, nabyć umiejętność szybkiej analizy partytury.
  • posiadać umiejętność rozumienia całej struktury utworu z rozbiciem na poszczególne elementy i wspólnego budowania całości z wielu elementów.
  • posiadać umiejętność synchronizacji wertykalnej.
  • umieć aktywnie słuchać siebie i innych.
  • mieć świadomość roli poszczególnych wykonawców w przebiegu utworu.
  • umieć koordynować poczynania własne i działania partnerów.
  • umieć komunikować się z partnerami.
  • umieć śpiewać w wielogłosie:
    - harmonizować głosem proste melodie, akordy itp.
    - śpiewać utwory chóralne w układzie dwugłosowym, trzygłosowym i w większej ilości głosów.
    - śpiewać w tzw. chórkach towarzyszących soliście - piosenkarzowi.

Zasady zaliczania przedmiotu:
Po każdym semestrze zaliczenie na podstawie przesłuchania.

Absolwent szkoły:

  • Posiada wykształcone umiejętności aktorskie.
  • Jest  przygotowany wokalnie i technicznie do śpiewu solowego.
  • Jest  przygotowany ruchowo i tanecznie do wykonywania zadań scenicznych z zakresu różnych rodzajów tańca.
  • Posiada wykształcony słuch muzyczny pozwalający na uzyskiwanie poprawnej intonacji.
  • Wykazuje umiejętność pracy na scenie teatralnej w roli aktora i solisty – wokalisty.
  • Potrafi pracować w zespole wokalnym.
  • Potrafi stosować w praktyce podstawowe zasady teorii muzyki i korzystać z literatury specjalistycznej.

Studenci Studium Musicalowego, działającego przy Teatrze Muzycznym Capitol, podjęli się w ramach spektaklu dyplomowego przedstawienia własnej wersji "Kopciucha" Janusza Głowackiego. Pod reżyserskim okiem Cezarego Studniaka powstała sztuka tak dosadna, emocjonalna i - krótko ujmując - dobra, że można zupełnie pominąć fakt, iż występują w niej debiutanci. Gdyby wszystkie spektakle dyplomowe miały taki poziom, ilość świetnych teatralnych premier wzrastałaby z niebywałą prędkością.

Gdyby iść po najniższej linii oporu i wziąć na warsztat słynnego "Kopciuszka", to mógłby to być spektakl w klimacie barwnej baśni dla dzieci i ich rodziców. Natomiast "Kopciuch" jest z całą stanowczością dla widzów dorosłych i to o mocnych nerwach, którzy nie boją się obcowania z tematyką trudną czy kłopotliwą.

NASI PARTNERZY

Partnerem Szkoły jest Gmina Wrocław,
która dofinansowuje działalność Studium.

wroclawlogo


Partnerem Szkoły
jest Teatr Muzyczny Capitol

capitol


   Fundacja Teatru Muzycznego Capitol

fundacja

 

 

Top of Page